Vil sælge din rigtig god idé?

Uanset hvor stor er din idé, hvis markedet ikke er klar til det, eller hvis det allerede er mættet, du bare ikke profit fra det, i det mindste ikke i øjeblikket. Så hvordan kan du vide, hvis det er bare en anden god idé eller et penge træ moden til plukning? Hvad med nogle grundlæggende markedsundersøgelser.
Der er et par måder, du kan gå om dette. Du kan holde en fokusgruppe, får du en flok af mennesker sammen, forklarer begrebet til dem, med mock ups hvis du kan, og se hvad de mener. Lad dem tale åbent om det, ofte indbyrdes uden dit input, og derefter få dem udfylde et spørgeskema.
Dette er en meget dyre teknik, men ofte producerer gode resultater, som du får mere end bare meninger, du også få ideer til, hvordan du kan forbedre din oprindelige koncept og så videre.
Du kan investere i en direct mail-kampagne og tilbyde noget til modtagere til gengæld besvare din undersøgelse. Det også kan være meget dyrt, op til $20 per person, og slutresultatet er ikke næsten lige så god som hvad du får med en fokusgruppe. Så få som 1 i 100 personer, vil returnere din mailing, måske mere afhængigt af belønning.
Du kan bruge telefon og udføre din undersøgelse på den måde. Husk dog, at folk i første omgang vil antage, at du er en telefonsælger forsøger at sælge dem noget.
Du kunne undersøgelsen mennesker kommer og ud af din lokale mall. Du ville have til at sætte dette med mall ledelse først, men det er ikke et ualmindeligt praksis. I virkeligheden, er hvor jeg bor der altid folk i storcenteret ønsker du at tage undersøgelser.
Du kan også gøre nogle forskning online, skrive dine spørgsmål i et forum – en, der tillader sådanne ting, Sørg for at læse deres TOS og Overbelast ikke bestyrelsen. Et spørgsmål på et tidspunkt fungerer bedst, med følge ups, hvis og når du får et svar på dit første forespørgsel.
Jeg har set det gjort ofte, generelt af programmører forhøre sig om nytten af en ny program idé de er kommet op med. De spørger generelt, kan du bruge et program som dette, og hvilken slags funktioner ville programmet ideelt have. Svar er som regel meget god.
Når det kommer til din undersøgelse giver en kort beskrivelse af din idé, så spørg:
Kunne du bruge dette produkt/service?
Hvis ja, hvor ofte tror du du ville bruge dette produkt/service.
Kender du andre der kunne bruge dette produkt/service.
Ser $X ud som en rimelig pris for dette produkt/service – eller alternativt – hvad tror du kan være en rimelig pris for dette produkt/service?
I betragtning af hvad vi har fortalt dig om produkt/servicen, hvilke forbedringer kan komme til at gøre den mere nyttig for dig?
Det er det, bare en række meget direkte spørgsmål til en grundlæggende marked forskningsundersøgelse. Sørg for, at den person, der undersøgte føles behagelig at give ærlige svar og udtalelser, og ikke spilde deres tid.
Du kan også kontrollere og se, hvad konkurrencen på markedet for lignende tilbud – forudsat at der er nogen lignende tilbud. Du kan se på hvordan de har placeret deres produkt, og Placer din forskelligt, hvad demografiske de målretter og så videre. Oftentimes kan du også se, hvor profitable et produkt virkelig er, hvis man kigger dybt nok.
Konkurrence på markedet, men kan ikke garantere dit produkt eller service vil gøre tonsvis af penge – på den anden side det også garantere ikke det plejer. En masse, der har at gøre med hvordan du markedsføre det.
At få slags oplysninger fra gennemsnitlige folk, er at få deres meninger, og deres input på hvad de ønsker at se i sådan et offer, formentlig en af de bedste ting du kan gøre for at sikre din succes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.